Poštovani, stiglo mi je obaveštenje da će mi biti isključena električna energija. Brojilo se vodi na mog pokojnog muža koji je umro 1993.godine. Svi pokušaji da prevedem brojilo na sebe ili sina u Elektrošumadiji nisu prihvatili, uz obrazloženje da pre toga moram da izmirim ceo dug koji je bio veliki. Reprogram duga mi nisu odobrili, jer se brojilo ne vodi na mene, tako da sam ušla u pat poziciju jer novca za jednokratnu uplatu nisam imala. Od tada mi neprestano raste kamata, a uplate koje sam imala rasknjižavali su na kamatu. Pokušala sam i preko suda, ali su odbili tužbu uz obrazloženje da se brojilo vodi na drugo lice i tako u krug. Za zadnje dve godine mi brojilo nije očitavano, na nalogu stoji samo ukupan dug sa opisom “početno stanje“od 310.000 dinara. Nikakvu specifikaciju računa nisam dobila, a kad sam potražila karticu zaduženja uputili su me da napišem molbu pa će mi poslati poštom. Očekujem svakog časa da mi isključe struju, nemam načina da obezbedim hranu iz zamrzivača, grejanja neću imati jer ne smem da ložim kotao bez pumpe. Imam li ja uopšte bilo kakvog načina da razrešim ovakvu situaciju i koja su moja prava? Unapred zahvalna

Poštovana,

Kako ste već pokušali sudskim putem da ostvarite svoja prava i to neuspešno, očigledno je da sa pravne strane ne može mnogo toga da se uradi. Činjenica je da postoji veliki dug i činjenica je da EPS ima pravo da isključi struju u slučaju neplaćanja. Eventualno biste mogli da se obratite zaštitniku građana (ombudsmanu) u vezi sa bezuspešnim pokušajem da reprogramirate dug, pa da Vam pomogne barem na taj način, tj. da Vam se omogući reprogram duga.

Srdačno,

Zoran Prijović, advokat